top of page

Začínáme šestý měsíc!

Až do nedávna jsem si myslela, že se měsíce v těhotenství počítají po čtyřech ukončených týdnech. Když jsem před dvěma týdny dosáhla pomyslné půlky těhotenství, přišlo mi zvláštní, že bych měla začít 6.měsíc a přitom mít ještě tak daleko do porodu. Internet mi situaci hned objasnil a teď už vím, že se do 6.měsíce přehoupávám až dnes, začátkem 23.týdne.



Na svém ´odpočítávacím´tričku tedy škrtám číslo 22 a podle mobilní aplikace "I’m expecting" kupuji k focení papáju – tak velké asi miminko právě je. No, že by měla papája 30 cm se mi nepozdává - to možná v Jižní Americe, ale ta největší, kterou jsem já našla v obchodě, měří 15cm.




První fotografii mám z 10.týdne, kdy bylo miminko velikostí 3cm asi jako oříšek (a já si myslela jak VELKÉ břicho už mám). Co se za tu dobu změnilo?


POHYBY MIMINKA – nejkrásnější změna! Mrňousek o sobě dává vědět už od 17.týdne, což je naprosto nejkrásnější pocit, jaký jsem kdy zažila! Mrzí mě, že si tohle chlapi nemůžou prožít s námi, protože ruka přiložená na břicho zdaleka nevystihuje ten pocit pohybů uvnitř.


PRSA – tak to je hned po pohybech druhý pozitivní znak těhotenství (alespoň prozatím). Z céček jsem přešla na déčka, už nejsou tak citlivá jako na začátku a já se na ně nemůžu vynadívat. Kéž by takhle velká a pevná zůstala napořád!


BŘÍŠKO – s papájou uvnitř mám kolem pasu 98cm, což je o 10cm více než s oříškem. První týdny jsem bříško schovávala, po oznámení jsem ho vystrkovala (i když jsem i tak vypadala spíš jak povydatném obědě) a teď jsem ve stádiu, kdy jsem s velikostí naprosto spokojená a doufám, že zas tak rychle růst nebude.


VÁHA – se svými 6kg navíc od počátku těhotenství jsem velmi spokojená a jestli to takhle půjde dál, tak budu jen ráda. A to do sebe láduju brambůrky a sladkosti každý večer! Razím teorii, že když se něčeho v těhotenství přejíte, dítě to pak nebude mít rádo. Tak doufejme, že neplatí teorie opačná :-)


OBLEČENÍ - těhotenské kalhoty = úžasný vynález! Proč jsem je nevyzkoušela už dřív? Těžko se s nimi budu loučit... je to hřích nosit je i mimo těhotenství? :-)


ENERGIE - s oříškem bych nejraději pořád spala a do postele jsem chodila před 21h. S papájou si troufám i na domací práce a jarní úklid.


SPACÍ POLOHA - proti spaní na břiše papája protestovala už v době, kdy byla ještě banánem, ale na pár vteřin jsem ji přemluvila. Od 20.týdne to mám však oficiálně zakázané doktorkou, která mě odrazuje i od spaní na zádech (kdy se prý mimču nedostává tolik krve kolik by mělo). Ráda spím na boku, ale ne pořád! Tohle pro mě bude ještě peklo...



A pokud někdo stejně jako já tápe, jak to tedy s těmi týdny a měsíci vlastně je, zde je menší přehled:







bottom of page