top of page

Dovča v ČR

Přiznávám, že jsem si dala s novým článkem na čas. A pro většinu z Vás ani nebude tento článek zajímavý, jelikož jsem se právě vrátila z dovolené v ČR, během které jsem spoustu z Vás viděla a spoustu věcí jsme stačili probrat.



Pro našeho černého pasažéra už to byl sedmý let. Teprve 6 měsíců si miminko hoví v bříšku a už absolvovalo 7 letů, z toho hned dva v business třídě. Ne, že bych si lítala ´na úrovni´ a mezi ČR a Belgií si připlácela více než 100% za business třídu, která se od té ekonomické liší pouze tím, že cestující dostane ´jídlo´, pití a noviny zdarma. I kdybych směla pít alkohol, tak se mi ten rozdíl v ceně opravdu nevyplatí. Poprvé jsem letěla s mrňouskem v bříšku asi 3 dny poté, co jsem se o něm dozvěděla a do business třídy se dostala náhodou, kdy si pán, který měl sedět přede mnou, omylem prohodil místa a už se mu vstávat nechtělo. Ano, šampaňské mi bylo nabídnuto, ale jelikož mě čekal víkend v ČR, kde jsem musela občas ´něco ucucnout´, abych nevzbudila podezření, tak jsem ho se smutkem v očích odmítla. Jídlo jsem poslušně předala pánovi za mnou a celkovou výhodou z tohoto sedadla byly nakonec jen české noviny a pití.


Všechny ostatní lety probíhaly v pohodě (co se týče těhotenství) a to i tyto dva poslední, kdy už se prďolka vrtěla. Nevím jestli blahem, ale létat bude asi hodně, tak ať si zvyká. Na letišti se teď často zaměřuji na děti létající bez rodičů, jen v doprovodu personálu. Probírali jsme s Jogim, zda těchto služeb v budoucnu využijeme a necháme naše děti také létat samotné. On se na mě podíval s výrazem ´že klidně, ale jak mě zná, tak budu chtít létat s nimi´. Za těch šest let (na den přesně) co žiju v Belgii se mi dařilo jezdit do ČR přibližně každých 6 týdnů. Jak to půjde s dětmi se uvidí... ale všichni víte, jak moc mi chybíte, tak snad mě tak často uvidíte i nadále.


Létat je prý povoleno až do 36.týdne, já ale do porodu s lítáním končím. Však je ten poslední let, opět ´náhodou´ v business třídě, hezké zakončení cestovatelské story do těhotenského deníčku. Jakým způsobem jsem se tentokrát ocitla v business třídě opravdu nevím, ale po online check-in se mi to prostě objevilo na letence. Nové letadlo v barvách RED DEVILS (belgický národní fotbalový team) bylo představeno veřejnosti teprve před 14ti dny, proto jsem byla překvapená, když se objevilo v Praze. Jen kdyby misto letušek nasadili fotbalisty, bylo by to příjemnější :-)




A jak jsem vlastně strávila svoji poslední nemaminkovskou dovolenou ´doma´? Velice intenzivně a především v ´mateřském´duchu.


- schůzkama s kamarádkama – řekla jsem si, že na výsledky cukrovky budu volat až po dovolené a každý den si s chutí dopřávala nějaký ten zákusek

- chováním miminek – asi mají všichni pocit, že teď musím intenzivně trénovat! A že je těch užasných novorozeňat a batolet kolem mně požehnaně!

- stavěním bunkru – podle synků mé sestřenky jsem nejlepším stavitelem bunkrů z dek na světě! A stavět šlo i s břichem, jen jsem se tam pak už stěží vešla

- přípravou pokojíčku pro mimíska (= vyklízením svého pokoje, kde už víc jak 12 let pobývám jen pár dní v roce) – dost jsme se pobavili nad módními výstřelky z pubertálního období. To jsem jako fakt nosila? A proč mám proboha ve skříni věci, které jsem oblékla naposledy před 20kg?

- tříděním 10ti banánových krabic MÉHO miminkovského oblečení u babičky na půdě – joo, zkuste si něco vyhodit, když vedle vás sedí dojatá maminka a vzpomíná, jak jsem právě toto nosila před 31lety! ´Vintage styl´ je přece v módě, takže 2 krabice opravdu putují k nám (se slovy ´to se bude hodit, když miminko budeš často převlékat, až se ti pozvrací´)

- hraním si na modelku – oproti lednovému fotoshootu už mi narostlo břicho, takže fotky opravdu můžeme nazvat těhotenské (už brzy se s nimi pochlubím)

- grilováním – sezóna zahájena

- hraním her – aneb kdo má trenéry je na tom nejlíp


Většinu času jsem však trávila s rodinkou, protože to je asi naposled, kdy jsem takto rozmazlována a všichni mi snáší modré z nebe...





bottom of page