top of page

Do porodnice jedině dodávkou?

Ano, ano, přiznávám, že Vás zanedbávám a na pár týdnů jsem se odmlčela. Snad mě omluví to, že stále ještě chodím do práce (a ještě necelé 2 týdnu budu), po večerech jsem dodělávala školu (minulou středu úspěšně zakončila) a snažila se připravit vše, co je v Belgii nutné k porodu.


Jak jsem se v posledním článku chlubila, seznam darů už mám hotov, ale stále občas ještě něco přidávám nebo měním. Hodně času zabralo také oznámení a dárečky. Jak jste si mohli přečíst v článku o doopsuikers, rozhodla jsem se připravit dárečky sama a to mě stálo více sil, než jen přijít do obchodu a vybrat si barvu a krabičku. Značnou část jsme si objednali v ČR a nejen, že jsme tak značně ušetřili, ale máme i originální dárečky. Nebojte se, článek o tom, jak do dopadlo určitě napíšu, ale až po porodu, abych nekazila překvapení.


No a mezi tím vším dny utíkaly jako voda a já zjistila, že mám tři týdny do porodu a je nejvyšší čas připravit (nejen) tašku do porodnice. V Belgii se nedostává žadné erární oblečení (ani anděl na porod, ani oblečení pro miminko po porodu), takže to znamená důkladně promyslet co zabalit, abychom jak já, tak mimčo, měli vše potřebné. Nakonec mám tři tašky – jednu na porodní sál, jednu pro sebe na pokoj a jednu pro mimčo na pokoj. Zvláštní pocit vidět sbalené kufry před naší mapou v jídelně a vědět, že se tentokrát posouváme jen pár kilometrů.




Jak už jsem zmínila, pobyt v porodnici je jedna velká párty, kdy nás navštíví celá rodina + nejbližší přátele a je jasné, že outfity musí být dostatečně vyladěné. Asi toho táhnu zbytečně moc, ale pro jistotu mám pro mimčo na každý den dva outfity. Návštěvní hodiny jsou sice jen odpoledne, ale ze zkušeností kamarádek vím, že si návštěvníci chodí, jak chtějí. A kdy si zrovna naše princezna zašpiní oblečení, jde takhle dopředu těžko odhadnout. Navíc nechci spoléhat na chlapa, protože jak známe slavící tatínky, určitě by zrovna přivezl oblečení z krabice označené ´12 měsíců´. Detaily tašky tu rozebírat zatím nebudu, spíš si připravím po porodu článek pro budoucí maminky o tom, co jsem využila a co ne.



No a abych nemyslela jen na sebe a svou princeznu, tak se také musím postarat o to, aby se naši návštěvníci v porodnici cítili dobře. O pravé šampaňské se postarala belgická babička s dědou. Zásob mají dostatek (moc rádi si udělali víkend ve Francii a šampaňské osobně přivezli).



Jogi hodlá českou holku zapíjet jiným stylem než popíjením šampaňského a přivezl si na tu příležitost moravskou meruňkovici. Říkáte si, kdo bude v porodnici pít, když všichni přijedou autem? V Belgii je povolena 0,2 promile, takže věřte, že si rád dá každý. Kdo by přeci jen nechtěl alkohol (a nebo ten kdo by ho požil více než by směl) bude mít možnost nealkoholické volby.

No a k tomu nějaké to občerstvení ve formě chipsů a oříšků.





Výzdoba pokoje bude sladěná do růžové barvy– balónky a girlanda s nápisem ´It´s a girl´, růžové skleničky a růžovofialové ubrousky a mističky na chipsy. Připraven mám také bloček, kde budou moci návštěvníci naší princezně napsat přání a rady do života. Přání a vzkazy budou moci napsat také na barevné papírky, ze kterých pak připravím zarámovanou koláž jako výzdobu do jejího pokojíčku.





Ted´ už nastává jen otázka, jak toto všechno dopravit do nemocnice – tři kufry, krabice s dárečky a přepravka s pitím, občerstvením a výzdobou.



bottom of page