top of page

Tři měsíce mámou


Původně jsem chtěla připravit nějaký update co měsíc, ale nějak se k tomu prvnímu dostávám až teď po třech měsících. Mezitím je Lenny o 3,1kg težší, 13cm delší a o dvě konfekční velikosti větší. Vědomě se usmívá, pozoruje kde se co šustne, do pusy by si strčila nejraději všechny hračky najednou a je pěkně ukecaná (po mamince). Můj mobil mi neustále hlásí plnou pamět...to z toho jak se snažím zachytit její úsměvy, grimasy, proslovy, gesta, prdění, krkání a samozřejmě také hraní. Nevím, jak to mají ostatní maminky, ale jakmile já vytáhnu foťák, tak dámička nasadí kamený výraz a ani po 20ti snímcích není zachyceno skoro nic.




Trošku se to mrkneme v číslech: během prvních třech měsíců navštívila Lenny tři země (Belgie, ČR, Německo), spala ve všech svých třech pokojíčcích (doma, u babi&dědy v Belgii, u babi&dědy v ČR), pobyla tři noci v nemocnici (vyšetření ukázalo reflux), nosí třetí velikost oblečení (momentálně 62), třetí velikost plínek, přes den pije průměrně co tři hodiny a má tři zuby (tak teď kecám páč víc trojek už nenacházím).


Mateřskou mám za sebou, rodičovskou před sebou a jsem přesně v půlce. Nějak rychle to letí, ale užívám si to na maximum. Hrozně ráda si čtu o tom, jaké pokroky nás v dalším týdnu a měsíci čekaji. Baví mě ty rozdíly mezi miminkama, vidět, že se každé vyvíjí jinak a že nemá cenu porovnávat. A tak spíše než milníky popíšu, jak ty první tři rodinné měsíce vypadaly u nás: První dva týdny jsem byla šíleně unavená a každý mi radil, ať chodím co nejvíc spát s Lenny. Odpočívala jsem hodně, ale teď si zpětně říkám, že jsem měla odpočívat ještě víc. Vše se točilo kolem kojení a přebalování. Chodili jsme na procházky (lovit pokémony), po večerech grilovali, společně koupali a uspávali (což vlastně děláme do teď). I když uspávání v té době nebylo potřeba, Lenny spala skoro furt, budila se na minutu přesně po třech hodinách na jídlo, nechala se pochovat a zas spinkala dál. Třetí až šestý týden přijela česká rodinka na návštěvu a mamka tu zůstala několik týdnů. Byla to paráda - luxusní počasí, opalovačka na zahradě, procházky po okolí a hlavně bylo navařeno, uklizeno, vyžehleno :-) Děkuji maminko :-*


LENNY SE ZAČALA SMÁT! (na což jsem se hrozně dlouho těšila a pokaždé se rozplývala, když jsem zachytila nějaký ten úsměv ze spaní)


Sedmý týden nebyl nic moc, Lenny z ničeho nic začala v noci vydávat dávící se zvuky a tak jsme strávili tři noci v nemocnici. Naštěstí byl zjištěn pouze skrytý reflux (nezvrací, takže se ji mléko pohybuje sem a tam), na který dostala sirup a my si oddychli, že nejde o nic vážnějšího. Nesla jsem to ale hodně těžce.


Osmý týden byl Jogi pracovně pryč a my jsme s Lenny byly několik dní úplně samy doma. Skončily letní večery pod pergolou a tak jsem začala zavádět režim (vstávání, krmení, povídání, křesílko, hraní pod hrazdičkou, spaní) a večerní rituál (masáž s relaxační hudbou, koupání, kojení a pohádka). A asi to bylo potřeba, protože jsme postupně odbourali večerní řev před spaním, který byl u nás od třetího týdne na denním pořádku (také je možné, že ten řev byl kvůli bolestivému refluxu).


Devátý týden byl pro mě osobně zlomový - i když jsme měli celé léto návštěvy co dva-tři dny, tak mi to bylo celkem proti srsti a snažila jsem se sociální život odkládat na neurčito. Chtěla jsem být jen s Lenny (mohla bych se na ni dívat hodiny!), užívat si chvil s mamkou (páč těch bylo v posledních letech málo), ale v devátém týdnu přišel zlom a já zas měla chuť setkat se s přáteli. LENNY ZAČALA VYDÁVAT ZVUKY! (a podle mě hned první slovo bylo máma) Desátý až dvanáctý týden jsme strávili v ČR! První dovolená byla suprová - babí léto v plném proudu, kočárkování s kamarádkama, první rodinné výlety, první fotošůt a prostě ta pravá mateřská jakou holkám v ČR závidím! LENNY SI ZAČALA AKTIVNĚ HRÁT S HRAČKAMA! Třináctý týden byl opět zlomový - odhodlali jsme se nechat Lenny poprvé přes noc u babičky a dědy na spaní (stále kojím, ale tři odstříkané lahvičky postačily). Když jsme odjížděli na párty, tak jsem to obrečela, ale díky whatsapp jsem mohla být klidná a párty jsme si nakonec užili!


Týden po týdnu si Lenny můžete prohlédnout v galerii TAK JDE ČAS S LENNY


Hezký večer přeje maminka a pralinka





bottom of page