top of page

Barvy podzimu

Na procházkách s kočárkem mi pořád něco ¨cvrnká¨do nosu a pokaždé si něco přivezu domů. Jednou sbírám kaštany nebo barevné listy, podruhé kradu kukuřici, jindy trhám větvičky, rostliny či polní trávy. Podzim miluju úplně nejvíc, když má podobu babího léta. Procházky ve spadaném listí pod zbarvenými stromy jsou mnohem hezčí, když do toho svítí sluníčko. A jelikož byl říjen v Belgii opravdu krásný (dnes jsem seděla venku v krátkém rukávu) tak jsem se procházela o sto šest a materiálu na výzdobu nasbírala požehnaně. Ráda zdobím domov podle ročních období. Úplně nejraději mám zimu - světýlka, svíčky, praskající dřevo v krbu vytváří atmosféru samo o sobě a když k tomu po bytě voní živý stromek či větvičky na adventním věnci, tak je výzdoba dokonalá. Naopak nejméně vyzdobuji interiér v létě, to se spíš soustředím na venkovní posezení a kytičky. Ale teď zpět k podzimu a spadanému listí. V garáži mám složeno několik starých dřevěných beden, ze kterých se jednou bude dělat knihovna. Perfektně ladí do barev podzimu, tak proč je nevyužít.


Bedny ledabyle naskládat na sebe, přidat kukuřici, listy, nějaký ten svícen, vytuněný o kaštany nebo oříšky, do váz nastrkat různé trávy. Dýně samozřejmě nemůže chybět. Letos nějak nebyl čas vydlabat opravdovou, tak poslouží keramická. A podzimní stěnu máme hotovou.




Luční letní kvítí na stolech vystřídaly ošatky s plody podzimu, vázička s barevnými bobulemi a halloweenské perníčky, které už zítra části výzdoby nejspíše nebudou.


A teď už jen zbývá zapálit svíčky za všechny dušičky, které už tu s námi bohužel nejsou.

Já vzpomínám celý rok, ale v listopadu mi tak nějak chybí ještě více. Paradoxem je, že během dušiček chodím na hřbitov hrozně ráda - teda chodila jsem ráda do doby, než jsem začala zapalovat svíčky za osoby mně blízké :-(. Atmosféra plápolajících svíček mi přišla hrozně magická. Letos si vzpomenu na dálku. V Belgii se ctí památka zesnulých 1. listopadu. Hřbitovy se navštěvují většinou během dne. Halloween ve stylu chození po domech ¨trick or treat¨ se tu neslaví, ale večer se pořádají halloweenské procházky či cyklo vyjíždky s různou tématikou (taková ¨stezka odvahy¨).


Já si ten pravý Halloween zažila jako aupair v Irsku a to mě tenkrát bavilo tak, že mě museli děti přemlouvat ať už jdeme domů.


A jak zdobíte na podzim vy?


Ještě pár dní toho babího léta vám přejí pralinky.








bottom of page