top of page

Jak holdovat alkoholu bez alkoholu?

Tak už to je rok, co nepiju alkohol! Teda prakticky už rok a čtvrt, protože to dvouměsíční období mezi prvním a druhým těhotenstvím jsem alkoholu také moc neholdovala. Kdo mě a moji rodinu zná osobně, pochopí proč jsem se nejvíc bála právě toho, že mě nepití alkoholu prozradí (já se osobně spíš bála jak to bez alkoholu vydržím, ale světe div se, ani mi nijak extra nechybi!) Ale nakonec jsem to dokázala všechno tak bravurně zakamuflovat, že podezření za toho půl roku padlo jen minimálně. Jak se mi to tedy povedlo? No přiznávám, že to nebyla žádná sranda a bylo potřeba improvizovat, aby se výmluvy neopakovaly. Jako krizové období pro utajení těhotenství považuji léto a advent. V létě to jsou samé grilovačky, festivaly, pikniky, posezeníčka na zahrádkách a během adventu vánoční trhy.


Ale já si s tím poradila:

- antibiotika: tuhle výmluvu jsem nechtěla moc užívat, protože je ohraná a sama o sobě hned vzbuzuje pozornost

- zánět močáku: všichni ví, že na to holky trpí a že se na to nemá pít alkohol. S touhle výmluvou se dají krásně pokrýt až dva týdny, ale při delším používání opět vzbudí podezření

- ´včera jsem to přehnala, už nikdy nebudu pít´: funguje ještě věrohodněji v případě, že si obstaráte alibi o akcičce z předchozího dne (ať už se konala nebo je fiktivní). Stačí sms ve stylu ´dnes máme firemní večírek, jsem zvědavá jak to dopadne´ osobám, od kterých čekáte, že vás následující den budou nutit pít (ano, fiktivní story já prostě miluju a byla jsem schopná mluvit o vymyšlené akcičce až týden dopředu :-) )

- akce mimo město: když řídíte, tak prostě pít nemůžete!

- nebo naopak akce doma: na léto ideální! Doma si hezky můžete namíchat nealko mojito, připravit si kolu (bez) rumu či nalít nealkoholické pivo. Průšvih je, když jste zvyklý panákovat a flaška je na stole. V tom případě to musíte být hlavně vy, kdo nalévá a nejlépe vodku či slivovici: v nestřeženém okamžiku si do svého panáka nalejte vodu a pak začnětě nalévat ostatním vodku/slivovici. Teprve až před všechny přítomné postavíte panáky začnětě pokřikovat ´pijééém´. Po pár falešných panácích už můžete odmítat, že už fakt nebudete a podezření nepadne.

- co dělat, když ostatní pijou rum či jinak zbarvený alkohol? Tak to jsem také zvládla a dokonce celý týden v kuse! Před Vánoci jsem byla celý týden v ČR a v lednici jsem měla starší láhev od slivovice naplněnou vodou. Ostatní pili Tullamorku, ale já ´preferovala´ slivovici. Prošlo to!

- občas jsou akce, kde se pije pivo přímo z láhve (například grilovačky u kámošů, o kterých předem víte, že skleničky prostě nenabízí). Ani to mě nezaskočilo, štěstí přeje připraveným: stačí vyměnit etikety u lahví od alko a nealko piva! Znalci podotknou, že u některých značek víčko prozradí (u mé oblíbené značky Jupiler v Belgii má alkoholické pivo červené víčko a nealkoholické zelené). Holt musíte pivo ukrývat na jiném místě, než ostatní (a chodit si pro nové láhve zásadně sama nebo požádat komplice - rozuměj Jogiho)

- adventní trhy byly oříškem, protože každý ví, že svařák a punč miluju a těším se na něj celý rok. Snažila jsem se trhům vyhýbat, v Belgii totiž žádné dětské punče neprodávají. A tak jsem v jednu chvíli zhřešila (samozřejmě, abych se vyhla podezření, ne kvůli tomu, že jsem na svařák měla šílenou chuť :-))

- najít si komplice: jsou holt momenty, kdy žádné výmluvy ani připravenost nepomůžou. Jogi zažil pár ´náročných´ situací, ze kterých se druhý den velmi těžko dostával :-)

- a když neni komplic po ruce, tak šáhněte po ovocném pivu, je to prakticky jen limonáda :-) Říkáte si jestli není prostě jednodušší nepít a neřešit to? A víte, že je? Nakonec jsem zjistila, že je nejlepší na otázky typu ´proč nepiješ? Ty si těhotná?´ odpovídat ´jo jsem´. Někteří se možná ještě zeptají ´fáákt?´, ale stačí natrénovat úsměv ve stylu ´ale prosím tě´ a nebo je při tom nechat. Jednou jsem dokonce nechala kamaráda položit hlavu k břichu a potvrdil mi ´no jo, fakt tam kope´:-)

A kdy poznáte, že vám to prošlo a podezření nepadlo? Když vám lidi druhý den po akci řeknou ´to jsme to zas včera přehnali co? Taky tě tak hrozně bolí hlava?´ Toť vše z mých tipů pro všechny v budoucnu nastávající maminky. A před těmi co mě znají osobně se příští těhotenství budu asi schovávat, když jsme vám prozradila svoji taktiku!


Pokud vám nějaké rady přišly k dobru, můžete mě odměnit hlasováním v soutěži Blogerka roku 2016. Hlasování končí 7.11.2016. Za vaši podporu děkuji!


Vaše rumová pralinka


bottom of page